86- تنهایی مهران

دیشب سریال تنهایی لیلا تموم شد و یکی از معدود سریالهایی بود که من از اول به خودش جذب کرد. این جذابیت هم نه به خاطر این که سریال خیلی قوی بود که صد البته ایرادهای بزرگی هم میشد ازش گرفت ولی وجود چندین نفر توی این سریال باعث شد از همون موقع که تیزرهای تبلیغاتیش پخش میشد منو به خودش جذب کنه، افرادی مثل استاد اکبر زنجانپور، آقای حامد عنقا و آقای محمدحسین لطیفی.

وقتی آقای زنجانپور یه متنی انتخاب میکنه که توش بازی کنه خودش دلیل خوبیه برای دیدن ، کارگردانی آقای لطیفی هم که شناخته شده است، نویسندگی حامد عنقا هم از سریال نردبام آسمان توی ذهن من جا وا کرده و همین اسم به تنهایی برام دلیل خوبی بود که بخوام این سریال دنبال کنم.

خداییش هم سریال خوبی بود و در کنار معضلات اجتماعی مانند دهن بینی، دخالت در کار دیگران، زود قضاوت کردن و … به یادآوری یه سری باورهای مذهبی هم پرداخته بود، ولی تعجب میکنم این سریال که بیننده خوبی هم داشت چرا باعث نشد تا صدای اقشار مختلف در بیاد، مگه آقای زرین با اون همه شارلاتان بازیاش نماینده صنف بنگاه دارها توی این سریال نبود؟ مگه آقای هوشمندی با اون همه دوز و کلک نماینده وکلا توی این سریال نبود؟

شاید خیلیا پیش خودشون بگن که نه بابا اینا هم یکی از هزاران بنگاه داران و وکلا هستند که بین این همه از همکاران خوبشون گم هستند، خب شاید هم درست باشه ولی یه سوال، چرا درباره سریال‌هایی که مهران مدیری می سازه اینطوری فکر نمی‌کنیم، چرا وقتی مهران مدیری دست به کار میشه و یه سریال طنز می سازه که میلیونها نفر پای تلویزیون میخکوب میکنه بعد از گذشت چند قسمت بدهکار تمامی صنوفی میشه که در سریالش بهشون پرداخته، مگه فساد این وکیل با فساد وکیل در حاشیه فرق آنچنانی داشت، تازه نقش وکیل این سریال باورپذیرتر از وکیل لوده در حاشیه بود.

مگه بنگاه دارها صنف ندارند که بعد از چند قسمت شروع کنند به اعتراض و تهدید؟ یا فقط جامعه!!! پزشکی بلد هستند تهدید کنند که یه سریال باید تعطیل بشه تازه انجمن وکلا هم میبینه بد موقعی هم نیست که اونها هم خودی نشون بدن و به وکیل لوده فیلم گیر بدن و هم‌راستا با اطباء پافشاری کنند و انقدر پافشاری میکنند تا سریال نود قسمتی بشه سه سریال سی قسمتی و سری اولش سریع جمع و جور بشه و دو سری بعدیش هم با تغییرات اساسی در فیلمنامه بعدا پخش بشه.

البته فقط این مورد نیستا تقریبا این اتفاق توی تمامی سریال‌هایی که مدیری ساخته کم و بیش اتفاق افتاده، اصلا به زعم خیلیا اسم مهران مدیری حساسیت آوره، به نظر من نقش وکیل و بنگاه دار سریال تنهایی لیلا خیلی باورپذیر تر از پزشکان و وکیل سریال درحاشیه بود و به همین دلیل میتونست در حاشیه بدون حاشیه ادامه پیدا کنه.

 

پ.ن : راستی اسم بهادر زمانی براتون آشنا نیست؟ همون بازیگر سید و روحانی سریال تنهایی لیلا که اتفاقا جازیست گروه موسیقیه و اتفاقا نقش حضرت ابالفضل علیه السلام توی فیلم رستاخیز بازی کرده بود.